lørdag den 23. maj 2009

Terroristkandidat

Da jeg tømte min håndbagage forleden efter vores tur til Barcelona så jeg nederst det utænkelige. Og jeg gennemsøger nu udenrigsministeriets terrorliste for at se om mit navn står nævnt (for at være fair, så anede jeg ikke at udenrigsministeriet havde sådan en liste, men google gør mig så klog). Årsagen til min terrorforskrækkelse er, at jeg i min taske havde en 33cl dåse cola.

33cl flydelse terrormateriale!!!

Normalt er jeg meget omhyggelig med at lægge flydende materialer (hovedsagligt halvfyldte vandflasker, men sågar også frugt er jeg blevet bedt om at deponerer) i de opstillede utroligt sikre bombe/sprængstof opbevaringsbokse ude foran security i lufthavnene.

Disse plastik containere ser jeg ofte på og jeg skal ærligt sige, at jeg undre mig: hvad-hele-hule-helvede har de tænkt på i EU/NATO/FN eller hvilken instans som fandt på det? At opsætte plastik affaldsspande foran lufthavnssecurity som at potentielt sprængfarligt materiale kan deponeres i... Hvis jeg virkelig ønskede at komme på um's terrorliste, så ville jeg da deponerer alverdens flydende spængstoffer netop der, og når så min bombe sprængtes, så ville det meste af lufthavnen ryge i luften (eller i hvert fald området omkring security). Det er da langt mere effektivt end bare et fly i luften.

Synes jeg.


Heldigt at jeg i virkeligheden ikke er terrorist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar