fredag den 6. marts 2009

6 vigtige erkendelser

Jeg er ved at lære at strikke. Og jeg er virkelig dårlig indtil videre. Sidste gang jeg strikkede var nok i 5. klasse, og jeg strammede maskerne så meget at min mor var nødt til at tage over og gøre det færdigt.

Nu har en virkelig sød pige som hedder Mette (som jeg slet ikke kendte før vi mødtes for at strikke) lært mig at lægge masker op og strikke ret. Mine første forsøg endte med at jeg tog flere masker op end jeg pinde jeg strikkede (altså 7 masker på 5 pinde).

Dette er hvad jeg har lært;
  • Jeg er virkelig en haj til at lægge masker op - skriv hvis du skal have sådan nogle ordnet, så klarer jeg det
  • Jeg kan tilnærmelsesvis strikke ret nu
  • hav tommelfingeren på maskerne i venstre hånd, ellers hopper de - de er som lemminge
  • det gør det ikke lettere at strikke mens man spænder i alle 10 fingre
  • man får spændingshovedpine af at spænde i skuldre, ryg og kæbe mens man strikke
  • man falder direkte i klidmoster-kategorien når man strikker, min søsters kæreste kalder mig allerede mormor
Billeder følger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar