tirsdag den 28. juli 2009

Lunas telt og en slags give away

Det ser ikke ud til at jeg får syet for tiden, men i kulissen gør jeg faktisk - med større eller mindre held.

Jeg har nemlig besluttet, at mit libertyindkøb skal gå til tøj til mig, og jeg har derfor købt nogle mønstre - deriblandt onion 5040. Jeg besluttede også, at sy en hurtig prøve i stout for, at være sikker på, at jeg kunne få et pænt resultat, med de lidt mere avancerede teknikker som det mønster krævede, end det der nogengange bliver syet til junior. Og det var godt nok heldigt at jeg ikke hoppede direkte ud i mit ihh-så-fine-stof, for mønsteret var, selv i 36, alt alt alt for stort til mig. Vi taler 5-7 cm over rygger i både højre og venstre side. Og så fik jeg en ubændig trang til at dele Asker-boller ud, og høre en molodi når jeg havde kjolen på - Lunas telt har ikke været på tv forgæves.

Well, det endte i hvert fald med at jeg nægtede at lade mig fotograferer til bloggen (jeg har simpelthen ikke så meget coolness, at mit image kan bære det), og at kjolen og mønsteret blev kasserert.

Nu til mini-give-awayen
Hvis du har ideer til kjolemønstre/tunikaer (producent, model, og/eller købssted mv.) - så skriv en kommentar. Ikke alene vil det være meget værdsat. Jeg trækker lod om mit Onion 5040 mønster blandt kommentarerne - forhåbentligt ser en af jer bedre ud i modellen end jeg.

3 kommentarer:

  1. Må da lige indskyde her, når jeg lige selv har syet en kjole i noget meget fint stof, at Stof2000 har lavet nogle okay mønstre. Jeg har syet en slå-om kjole i det mønster, der hedder 2201. Den ser absolut ikke ud af noget på pakken, men den er rigtig fin opsyet. Held og lykke med projektet - og gem da kjolen til din søn bliver stor nok til Bamse og kylling, det er da for sejt at have en look-alike Luna som moar.

    SvarSlet
  2. Jeg stemmer også op om Stof 2000, de koster vist 39,50 (ellers kan du finde nogle i Kreative Kvinder der kan købes billigt, hvis de er fra sidste år ;-))

    SvarSlet
  3. Jeg synes, at det ligner et fint Onion mønster til mig - men nu er jeg heller ikke en 36... ;) Jeg har syet en tunika efter et mønster i Ingelige, og selv om jeg ikke var stor fan af instruktionerne, så er pasformen fin! Det er denne her - der står også hvilket blad det er og flere detaljer: http://www.connectingthedots.dk/2009/04/15/light-summer-tunic/. Det var input herfra! :)

    SvarSlet