onsdag den 5. maj 2010

Sommerbuksedragt

Min veninde spurgte for noget tid siden om jeg ville sy et par sommerbukser til hendes to piger, og endelig fik jeg tid. Jeg syede to par haremsbukser og to par buksedragter inspireret af Pom de Lux. Selvfølgelig glemte jeg at tage billeder af haremsbukserne, men buksedragterne nåede jeg:




Grønne til den mindste


Blomstrede til den største

Jeg lavede ekstra sømrum på begge bukser mellem benene, og har sat trykknapper i så de er hurtige at få af og på når pigerne skal skiftes. Jae, eller rettere, jeg har sat trykknapper i de grønne bukser (som det ses på billede 2)- den store buksedragt venter lidt endnu, for jeg blev så rasende på systemet med at hamre knapper i, at jeg gav op og har bestilt en tang på nettet. Når den kommer hjem, så får den store dragt også knapper.

3 kommentarer:

  1. uh hvor har du fundet en tang til ringtrykknapper? jeg har aldrig set andet end "hamre-systemet"

    SvarSlet
  2. Du kan sagtens få den i stof2000, men jeg har fundet den til halv pris her: http://www.laederiet.dk/ - under PRYM kan du finde den.

    SvarSlet
  3. Forresten; her er den hos stof2000: http://stof2000.dk/show_article.php?catid=717&articleid=14910

    - du skal første gang også købe en pakke trykknapper der passer til, for du skal bruge nogle plastikduppeditter til tangen. Derefter kan du sagtens brug andre mærker trykknapper.

    SvarSlet