fredag den 18. december 2009

Nytårsfortsæt

Jeg er faktisk modstander af nytårsfortsæt. Hvorfor vente helt til nytår med at ændre nogt i dit liv tænker jeg altid. Hvorfor ikke bare ændre det i dag?

I år har jeg dog et nytårsfortsæt; og det er at jeg simpelthen skal holde op med at læse artikler på netaviserne som handler om små børn som bliver udsat for vold, pædofili, dør, eller i det hele taget noget som ikke er rart og hyggeligt.

Når nu jeg VED at artiklen om Christian og batteriet ikke ender lykkeligt, hvorfor skal jeg så læse den? Selv om hans familie får en undskyldning er drengen jo død en frygtelig og pinefuld død. Det er definitivt slut med den slags læserier 31. december!
(for dig som heller ikke ønsker at læse den slags historier, men som nu er nysgerrig (og lidt mentalt syglig som jeg - her er linket)

Forresten har jeg et nytårsfortsæt mere; til nytåret 2050 - der skal jeg holde op med at spise så mange søde sagen gennem december. Inspireret af klimatopmødet har jeg sat en overkommelig deadline, og vil skærer mit forbrug ca 1 pct. om året de næste 40 år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar