fredag den 19. marts 2010

Ammupude - tjek

Først projekt færdigt: Ammepude.

Endda incl. en lille bonus til min lillesøster som skal føde ca 5 uger efter mig (jep, smart familieplanlægning ik'?)

Jeg havde arvet en meget standard ammepude med krøyerkugler fra min kusine, som jeg brugte mens junior blev ammet. Jeg blev aldrig glad for den, for kuglerne gled væk fra, hvor jeg gerne ville have dem, og den var faktisk for lille.

Det har jeg i den grad kompenseret for denne gang. Nu har jeg lavet en som er 125x35cm. Den er fyldt med speltskaller (herfra), som skulle være gode fordi de ikke er fyldt med flammehæmmere, og fordi de vist skulle blive hvor de skal være.






Da jeg nu var igang med ammepuder og "usynlige" lynlåse syede (tutorial her) jeg også lige et nyt betræk til den ammepude min søster har arvet. Så hun også kan være lidt amme-lækker.



Derudover er jeg vældig stolt, fordi jeg har brugt noget liberty-stof købt i UK, og Kokka-stof købt i US, som jeg jo har en besynderlig tendens til at mene er for fint til i virkeligheden at bruge. Det betyder, at stoffet får lov at ligge en en bunke i uendeligheder, mens jeg ser på det, og igen og igen beslutter, at det ikke skal bruges til dette og hint projekt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar