mandag den 5. april 2010

1 stk pusletaske

Endelig blev jeg færdig med pusletasken. Og jeg er samtidig klar med en anbefaling; sy aldrig aldrig den taske fra "strik og sy til den lille ny". Det er fuldstændig umuligt at arbejde med deres ide, om hvordan man skal sy den taske. At jeg straks lavede flere finesser end ret beset krævet, gjorde heller ikke arbejdet lettere, men jeg ser det dog ikke som en undskyldning for mønsterets elendighed...

Endnu en anbefaling; når man selv skal lave skråbånd (hvilket jeg forøvrigt har gjort med hjælp herfra), så brug ikke liberty stof - eller brug i hvert fald stivelse, hvis I finde på sådan noget tåbeligt noget. På trods af heftig strygning, så føltes det som om jeg sad og frihånd-foldede skråbåndet mens jeg syede det på, for det holdt ikke formen særligt godt.




Svalerne på pusledelen/klappen er inspireret af og snuppet fra den Mei Tai Céline fra Strawberry Flavor lavede til mig sidste år. Lommerne og elastikbåndet inde i tasken er noget jeg har fundet på (nederste billede).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar