onsdag den 11. august 2010

Pause Poul

Klokken er i skrivende stund 10.34 - og det er første gang i 4 uger hvor jeg har helt ro hjemme i huset. Sommerferien sluttede mandag morgen, og samme dag startede indkøring af Wilfred i ny vuggestue - hvilket betyder meget korte dage i institution, hvilket igen betyder meget lange dage for mig. Men i dag er han alene derned fra 9.30 til 11.45, så han kan nå at spise frokost med. Wencke har ud af det blå lært sig selv at falde i søvn selv - uden piv eller noget. Jeg lægger hende ud i barnevognen, og så sover hun bare.

Så nu, i dette øjeblik, sidder jeg og kan drikke en kop kaffe og være på nettet i ro og mag, og ud over at jeg skal støvsuge førstesalen og rydde op på mit sy+arbejdsbord, så er det med god samvittighed.

På mange måder er det ikke så hårdt at have to børn med 21 måneders mellerum, som jeg troede det skulle være, især fordi den lille pige er så rolig og tålmodig og smilende. På andre måder kan det være utrolig hårdt, for når ungerne sover om aftenen er jeg helt flad, og sidder bare i sofaen og ser ud i luften (at der står et tændt fjernsyn i vejen bliver kun nævnt i forbi farten i denne sammenhæng). Så lige for tiden bliver sy/krea-tid simpelthen nedprioriteret.

Jeg skal have lagt min kære faders bukser op - hvilket jo er et projekt jeg ser meget frem til.(..) Og så skal jeg finde tapet til vores to toiletter som vi er ved at sætte i stand (mere om det en anden gang). Men ellers skal jeg vist bare læse andres blogs et par dage og fortælle mig selv, at jeg ikke skal have dårlig samvittighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar