lørdag den 7. august 2010

Status på tre ugers ferie

Sommerferien er ved at være ved sin ende. Tre uger i Danmark, hvoraf to har været i huset og heraf har alle tre uger været uovertrufne. Jeg kan næsten ikke huske hverdagen, og de her tre uger har føltes som uendelige. Nu skal jeg jo heller ikke tilbage på arbejde, så måske får det feriestemningen til at fylde lidt mere.

På mandag skal junior starte ny vuggestue, som ligger her i Brønshøj. På den måde slipper vi for 4x5 km i bil hver dag for at hente og bringe, og kan nu gå og/eller cykle til vuggestue. Det bliver skønt at have vuggestuen som en del af sit lokalmiljø, men samtidig var det grædefærdig-sørgeligt at stoppe i den gamle, hvor vi havde en vidunderlig skøn pædagog på stuen, som jeg talte så godt med. Og det er godt at tale godt med pædagogerne når ens barn ikke har meget sprog, og bider de andre unger et par gange om dagen. Så kan du ellers tro man får taget et par seriøse snakke med pædagogerne.

Det bliver selvfølgelig noget helt andet i den nye vuggestue (håber jeg!!!), og eftersom juniors sprog har tigerspringsudviklet sig her i løbet af de sidste tre uger, så håber jeg ikke at skulle igennem flere pinlige samtaler om bidemærker i de andres ben, arme, fødder, kinder, hænder og andre kropsdele.

Med hensyn til det kreative, så står maskinerne mest stille i de her dage, jeg har dog fået syet et par bukser til junior i mælkedrengestriber efter Ottobre 3/2010

De er både med lommer og overslag/knap, og det har absolut potentiale til at gøre noget mere med det. Derudover har jeg givet dem elastik i livet bagpå, da jeg synes de var meget store i størrelsen. Det er vist første gang jeg syer begge ting her i min lille sy-odyssee som startede sidste år, og især overfaldet har været en skræk for mig. Næste skridt er incl lynlås.

Ellers går dagene med husforbedringer; der skal stadig ryddes op i kælderen efter indflytningen, min kære mand er i gang med at murer gulv/loft færdigt efter vi fik ført vand op til håndvask på først sal, og vi er ved at splitte vores lille altan foran udgangen til haven ad så vi kan se lidt mere have inde fra spisestuen:
Han er sgu da en knag min kære gemal

Ingen kommentarer:

Send en kommentar