lørdag den 9. april 2011

Så er det rigtigt!

Liste over mærkelige ting jeg nørder over i min lille verden:
  • Papir er ulinieret  - linier og tern er klaustrofobisk
  • Mærker i tøj skal sys med nål 60
  • Ting i køkkenet skal stå på deres faste plads
  • Hvidt vaskes med pulver, farvet med flydende
  • Sengetøj er hvidt (børn kan opnå dispensation)
  • Mælk skal varmes inden kaffen kommer i
  • Typer af affaldsposer: don't get me started!
Der kommer flere, det ved jeg. Det slog mig bare her til aften at jeg faktisk har en del del ting i mit liv som skal være på en bestemt måde for at være rigtig. Så kan jeg gå og nørde lidt over hvordan jeg får det præcis som jeg gerne vil have.

Eks. den med papiret kan give lidt udfordringer. På mit arbejde kan jeg kun få kinabøger (du ved de sorte med røde hjørner) med linier, eller spiralhæfter med linier eller tern, og det kan min stakkels tvangsneurotiske hjerne slet ikke arbejde med. Hvis der er linier eller tern er jeg nødt til at blive på dem (altså linierne) - og skitser har intet at gøre på linier eller tern. Så jeg er nødt til at købe mine egne kontorartikler og tage med på arbejde.

Jeg håber så sandelig ikke jeg er den eneste med besynderlige nørderier...

1 kommentar:

  1. Uhhh - den gik lige ind! Du er bestemt ikke den eneste :-) Jeg er helt med dig... Dog efter nærmere eftertanke bor der en helt anden nørd inde i mig.

    Papir har tern - på den måde kan man skrive og tegne på kryds og tværs men stadigvæk
    struktureret (jeg kan ikke skrive i en lige linje uden hjælpestreger, og min indre autist fungerer ikke godt med noter der ikke er lige). Men tillad mig at tilføje, at kuglepenne skal være af mærket V5 hi-tecpoint 0.5 eller uni-ball eye fine. Hvilket resulterer i, at jeg ikke slæber papir med på arbejde men kuglepennene.

    Skal man sy mærker i tøj? Hvis jeg gjorde det, tror bare jeg ville drøne dem i med alm nål.

    Faste pladser... hmmjjooo... med mindre det snart skal bruges, eller snart bør vaskes op

    Altid flydende vaskemiddel - har kun en slags - tænker at hvid jo også er en slags farve. Men naturligvis seperat flydende til håndvask.

    Gerne farve på sengetøj, sålænge det ikke er pangfarve, det er alligevel for voldsomt at
    vågne op til. Men fx smalle, diskrete vårgrønne striber funker helt fint. Lagner bør til gengæld altid være hvide og ikke af frotte.

    Mælk skal helt sikkert hældes kold i teen.

    Uden tvivl ekstra lange affaldsposer til køkkenet!

    TIllad mig at supplere med:

    Snooze knappen på vækkeuret er placeret der fordi den skal bruges (mange gange).

    Kan ikke sy med forskellig farve over- og undertråd - heller ikke selvom det er en syning
    man aldrig kommer til at se.

    De små håndklæder på badeværelset skal være samme farve som de store

    Paperback frem for hardback

    Solbær og brombær er det eneste acceptable syltetøj til æbleskiver og ost. Andre slags
    syltetøj (sammen med solbær og brombær) kan anvendes i sammenhænge der ikke involverer
    æbleskiver og ost.

    Knus
    Nanna

    SvarSlet