mandag den 1. april 2013

En lille sort

 


Den bette pfaff er kommet hjem, jeg er blevet 1400,- fattigere, men en helt del lykkeligere. Den kan jo sy igen den lille maskine, og den spinder som en kat mens den syr både tvillinge nåle og jersey.

Så jeg har fået syet min lille sorte jersey kjole færdig. Den er syet efter Burda 2/2013 no 127, som jeg har forlænget til over knæet. Og så fik den en stofbetrukket knap i halsudskæringen for at rette op for en mindre syfejl (men den taler vi aldrig om igen...).

Det er den første kjole jeg har syet til mig selv, som jeg faktisk synes er en success idet den både passer og sidder s'd'n' pænt. Modellen er retså let, og kan klart anbefales.

Ud over det, så har vi været afsted på ski her i påsken til Tignes i Frankrig. Det er for mig vidunderligt at komme ned til bjergene igen, jeg må være født i det forkerte land, for det er i bjergene at jeg naturmæssigt føler mig mest hjemme. Ældstebarnet sustede afsted på ski allerede fra dag ét, og yngstebarnet fik også lidt fart under skiene i løbet af ugen. Det går jo lige i moderstoltheden at se ens børn have success med noget man selv elsker!

2 kommentarer:

  1. Kjolen ser skøn ud, og det gør du også.
    Smukke sko fuldender billedet :-)

    KH

    SvarSlet
  2. Den er rigtig fin. Sådan en vil jeg også gerne sy/have :-)
    God weekend.

    SvarSlet