fredag den 27. februar 2009

Alt for dyrt

Omkring 200 meter fra hvor vi bor ligger Gretes Sy Service. Det er verdens mindste butik, men til gengæld den mest rodede. Nu havde jeg fået anbefalet at gå ind og se, for den skulle vist være meget god, og ikke alt for dyr.

Jeg står i butikken, Grete (formoder jeg) roser junior og fortæller om hendes liv; hun har netop haft guldbryllup, hun bor i sverige, de har et sommerhus i småland. Vi finder tråd i mellemtiden, og jeg får ikke rigtig tænkt over priserne. En alarmklokke burde jo have ringet, men i stedet betaler jeg glædeligt.

Netop hjemvendt med lidt tråd til mit nyeste syprojekt (5 ruller tråd a 200 m til ialt 147,5 kr) - tjekker jeg lige stof2000 og stof&stils hjemmesider. Det er så absolut sidste gang jeg handler lokalt. Eller i hvert fald i den butik. Sorry Grete; du er sød, men aaaalt for dyr

Ingen kommentarer:

Send en kommentar