søndag den 8. november 2009

Flettet kosmetikpung

Supermarkedskæden Kvickly har på deres hjemmeside en del fine/søde/sjove julegave ideer, deriblandt en pung lavet af cykelslange. Nu bringer ting lavet af cykelslange lidt for mange gymnasie associationer frem for mig, men ideen er jo fin i et andet materiale. Mit bud er at ruskind eller tyndt læder vil være super lækkert at lave den i.

Dog inden jeg suser ud at købe læder, nåle og lynlåse, ville jeg lige prøve at lave den for at se om det var muligt at flette noget stift materiale, og samtidig få det til at se ordentligt ud.




Så i går aftes slagtede jeg en brun papirpose og flettede strimler af ca 2 cm sammen til et stykke på 30x30 cm. (undlad venligt at lægge mærke til at jeg ikke gad at give den det sidste finish da det bare var en prøve).

Konklusion: det er absolut muligt at flette det, den blev desværre så stiv at jeg ikke kunne vende den efter at have syet siderne sammen. Det er i mine øjne ikke en kosmetikpung, snarere en clutch (altså en lille selskabstaske hvor der egentligt ikke er plads til de ting man gerne vil have med sig, men dog stadig plads til en pung og en læbestift)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar