tirsdag den 18. maj 2010

Ajjj altså

Altså, jeg gør jo hvad jeg kan for at hverve til sekten (brug af slynger-sekten forstås), og det indbefatter gerne, at jeg med stor glæde i stemmen og julelys i øjenene af begejstring over, at nogen fatter interesse foreslår, at jeg da liiige syr en mei tai til dem. Så nu er jeg igang med nummer to indenfor ganske kort tid.

Stoffet til denne er bestilt over nettet, og jeg glemte ved samme lejlighed at købe tråd. Så jeg susede ned i min nye lokale stofpusher - som ikke er en af de store kæder, og den butik må jeg jo støtte så flittigt som jeg nu kan. Tidligere havde jeg også en lokal mini-pusher, men på trods af mine gode intentioner om at støtte de lokale handlende, så var den butik simpelthen for dyr til at jeg kunne være med.

Denne her er mere rimelig i pris, og jeg har allerede været forbi et par gange. Anyway, jeg tager der ned med en stofprøve og køber noget tråd til en rimelig pris (tror jeg). Og nu sidder jeg så og træder på symaskine speederen for at rulle undertråd op. Undervejs ser jeg på trådrullen og undre mig over at tråden synes at forsvinde forholdsvis hurtigt. Ganske rigtigt er jeg allerede ved anden undertrådsoprulning ved at løbe tør for tråd. What's up with that, tænker jeg, tjekker trådrullen, og der står for sa'go'mel at der kun er 120 meter tråd på rullen.

Altså for det første, hvem fremstiller tråd med 120 meter på? For det næste hvem køber sådan en lille rulle (ud over mig som er en idiot)? For det tredje bør en ekspedient så ikke gøre opmærksom på det? - om ikke andet for at sikre god service og salg af rulle nr 2 ved samme lejlighed?

Og netop som jeg skal til at være så fornærmet, at jeg aldrig vil købe tråd hos dem mere går det op for mig at jeg er nødt til at tage derned for at købe mere tråd fra samme mærke og i samme farve for at kunne gøre mei tai'en færdig.

Gid jeg var halvanden og kunne smide mig på gulvet og være hysterisk til min mor kom og ordnede det for mig. Mentalt er jeg igang med et større tantrum, og prøver at trække vejret roligt for at komme igennem det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar