lørdag den 4. september 2010

Blog abstinenser, ja ja jeg er tilbage

Jeg havde ikke troet at jeg skulle skrive dette indlæg. Men det virkede at lægge bloggen på køl. Faktisk i sådan en grad, at jeg har de vildeste blog-abstinenser. Jeg tænker i blogindlæg hele tiden. HELE TIDEN. Alt bliver til blogindlæg i mit hoved.

Måske fordi jeg meldte så hårdt ud? Måske fordi jeres skønne kommentarer fik det til at gå op for mig, at jeg i allerhøjeste grad blogger for min egen skyld. Jeg er vild med blog-mediet, og jeg er vild med at blogge. Så jeg fortætter - om I kære læsere læser med eller ej. Dog vil jeg samtidig sige tak for, at I har læst med indtil nu!!

Jeg har fået syet endnu en mini-T af en af min kære gemals gamle T's. Her ses den på junior, som ses med det fedeste Fisher Price legetøj fra min kære gemals barndom. Arv + arv fra far til søn.


Og så fik jeg uventet en aleneaften i går, som jeg brugte på at lege Carl Mar i stuen. Det skal ærlig talt siges ikke at være smart at slagte en kanin indenfor. Jeg sad under hele syningen, og nyste og hostede af al kaninpelsen som hvirvlede rundt i stuen. Men resultatet er jeg faktisk rigtig glad for:

Mønsteret er et Meedom vestemønster jeg har tilpasset. Skråbåndet er fra Stof2000 - jeg læste om det hos en anden krea-blogger, men jeg har simpelthen glemt hvem... Jeg syede den i str. 74 så solsikken kan passe den over vinteren. Ydmygt må jeg sige at jeg er rigtig glad for resultatet.

Her Solsikken i vores store underholdningscirkus

5 kommentarer:

  1. Det er good news!

    Jeg er verdens sløveste kommentator, så jeg har ikke fået brygget et svar sammen til dit andet indlæg endnu, men jeg har læst det og tænkt en del over det.

    Den vest er simpelthen bare henrivende. Hvordan mon den vil tage sig udi en str 36/38? nogle gange går charmen lidt af tingene, når de når op i voksenstørrelse jo.
    Den er SÅ fin. Suk, altså.

    Kh
    Mette Marie

    SvarSlet
  2. Hvor er det en fin vest, mon jeg kan sy en sådan til Ida:-)
    Hvor køber man kanin pels?

    SvarSlet
  3. Jeg har også tænkt meget over det indlæg du skrev, og har været SÅ enig i det. Dejligt at du genvandt blogglæden :) Og jeg må også lige sige: Sikke en totalt skønno dreng i genbrugsarv og en SUPER SMUK MED SMUK PÅ pige i sin første ægte pels :) SUuuuuuuuuk hvor kært :)

    SvarSlet
  4. Dejligt at du er tilbage ;-)
    - Og sikke en skøn vest!

    SvarSlet
  5. Mette Marie: tjoe, jeg tror godt kaninen kunne virke i stor. Det har jeg faktisk ikke tænkt på. Men det er nok fordi jeg ikke kunne se mig selv i så meget kanin.

    Mette: Det er ikke teknisk svært at sy vesten. Det er egentligt bare to veste jeg har syet sammen med stråbånd. Det svære er at få kaninen til at makke ret under syningen.

    JemKem: TAK! Jeg er også svært glad ved begge unger :)

    Karina: tak, jeg har det også rigtig godt tilbage kan jeg mærke. Og tænkepausen har i høj grad fået mig til at slappe af ift. min blog og "den store popularitetskonkurrence"

    SvarSlet